خاطره ازیک سفرپرمخاطره درمسیراهواز- درود- اصفهان
بنام خدا
شهراهواز درسال های جنگ
تقریباً,سال 1363بودکه مقرتیپ المهدی «عج»راکه واقع درسی وپنج کیلومتری اهوازبود,را به منظور رفتن به شهرستان اقلید ترک کردم,وقتی به اهواز رسیدم ,شهرمملواز نیروهای ارتشی ,بسیجی وسپاهی ومردم خون گرم وشجاع اهواز بودشهرخیلی شلوغ بودبخصوص درمقابل دفاتر تعاونی های مسافربری,من برای تهیه بلیط اتوبوس اهواز به شیراز به هریک از دفاتر تعاونی مراجعه کردم ,متأسفانه بلیط ها فروخته شده بود.
تهیه بلیط اهواز- درود – اصفهان
تااینکه یکی ازمسئولین دفاتربلیط فروشی به من گفت:"اگرمایل باشی می توانی برای رفتن به شیراز از مسیر شهرستان درودبه اصفهان وسپس به شیراز بروی ,درغیر اینصورت نمی توانی این روزها بلیط تهیه کنی " من هم قبول کردم,وپیش خودم گفتم:"هرچندکمی مسیر طولانی می شود,ولی خوب است که سفری هم از این مسیر اهواز –اصفهان- به اقلید داشته باشم خلاصه بلیط راتهیه کردم ودرساعت مقررسوارِ اتوبوس شدم حدودنزدیکی های ظهر بودکه اتوبوسِ ما, گردنه ای نسبتاًکوچک رااز میان دوکوه پشت سر گذاشت واز یک سرازیری دریک مسیر کم عرض به حرکت خودادامه می داد.
حمله جنگنده بمب افکن های بعث عراق
ناگهان یک هواپیمای جنگنده غول پیکردرآسمان چرخی برروی کارخانه ی سیمانِ درود زد و رفت کسی اطلاعی از خودی ویاغیرخودی بودن این هواپیمای جنگده نداشت,تااینکه لحظه ای بعد هواپیمای جنگنده دیگری نیزدقیقاًاز همان مسیر آمدوهرچه بمب داشت,آنهارابرروی کارخانه سیمان درودریخت.

موقعیت من دراتوبوس مسافربری
چون من درصندلی های سمت راست اتوبوس بودم,از پشت شیشه های اتوبوس,ودریک فاصله بسیاربسیارکم, دقیقاًنظاره گریک اتفاق تلخ وغیرباوری بودم,ای کاش این صحنه های هولناک ودردناک راملاحظه نمی کردم ,صدای انفجارمهیبی درفضا پیچیدواین جنگنده بعثی عراقی,کارخانه سیمان درودرابا بمب های خود با زمین یکسان کرد,و کارخانه زیر و رو شد.
تشویش ونگرانی مسافران از بیم بمب باران اتوبوس
دراین لحظه تشویش ونگرانی مسافران اتوبوس رافراگرفته بود,مسافران مکرر به راننده اتوبوس می گفتند:"آقای راننده همین جابایست ,همین جابایست,...."الآن ماراهم می زند!نگه دارتاپیاده شویم!...ولی راننده ضمن اینکه اعتنائی به اعتراض مسافرانِ خودنکرد,وداشت به هواپیمای جنگنده می نگریست! سرعت اتوبوس راکم کردوبه مسیر خودادامه داد.

اتوبوس که از روی یک پل کوچک درحال حرکت بود, همان جنگنده بعث عراقی آمددوری درآسمان درودزدوبربالای سر اتوبوس آمد,ومی خواست باراکت اتوبوس راهم بزندولی نزد,مثل اینکه خلبان این جنگنده بعثی عراق, می خواست بگوید:" اگربخواهم اتوبوس درحال حرکت شماراهم بزنم می توانم!ولی نمی زنم!"شایدهم بمب های خودش راتمام کرده بود."موج هواپیمای جنگنده بمب افکن بعثی عراق باعث شدتااتوبوس تکان های شدیدی بخوردوراننده از ترس نزدیک بوداتوبوس راواژگون کند,که خیلی بخیر گذشت.
ذکرشهادتین
من شهادتین خودراخواندم,ومنتظریک مرگ خارج از میدان نبردبودم, خلاصه اتوبوس حامل ما در یک مسیر مستقیم افتادوبه مسیر خودادامه داد,وهواپیمای جنگنده بعث عراق نیزفوراًمنطقه راترک کردورفت.
هجوم سراسیمه مردم درودبرای نجات نزدیکان خود
همینطورکه مابه مسیر خودادامه می دادیم ,درهمان نزدیکی های کارخانه به نزدیک یک محله ای رسیدیم که ساختمان کارگران کارخانه سیمان درود درآنجا بود,گروهی از مردم متشکل از زن وبچه وپیر وکوچک وبزرگ از این محل با پای پیاده دوان دوان وعده ای هم باموتورسیکلت های خود,درحالی که به سر و روی خودمی زند,ومی گریستند, درهمین حین چندین تریلی که به تراکتور متصل شده بودرا دیدم که مردم سوار آن می شدندوباعجله می خواستند خودشان رابه محل حادثه برسانند,واززنده ویامصدوم شدن عزیزان خودمطلع شوند.

زنده بودن خاطره ی بمب باران
آری اتوبوس به مسیر خودادامه دادورفت واتفاقی هم برای من وسرنشینان آن نافتاد وما از صحنه هولناک آن فاجعه دور می شدیم ولی من همیشه خودم رادرکناراین حادثه می بینم وهیچ گاه خاطره ی تلخ آن سال راکه درذهنم مانده است ,هرگز فراموش نخواهم کرد.انشاءاله که خداوند متعال ,به مجروحین وصدمه دیدگان این بمباران صبرو شهداءآن بمب باران رابا سالارشهیدان حضرت حسین ابن علی (ع) محشورگرداند.

رونق اقتصادی واجتماعی شهرستان درودوروسیاهی استکبارجهانی
الحمدلله, اینک رونق اجتماعی واقتصادی بخصوص فعال بودن کارخانه سیمان درشهرستان درود وجود دارد, ضرب المثلی است که می گوید:"زمستان رفت و روسیاهی به زغال ماند". روسیاهی ودرماندگی استکبارجهانی به سرکردگی صدام عفلقی وحزب بعث تایوم القیامت پابرجاخواهد بودوانشاءاله درقیامت همگی به سزای اعمال خودخواهندرسید.

اطلاعیه برای مردم عراق
در ساعت 12:15 پنج فروند جنگنده عراقی به حریم هوایی شهرستان درود تجاوز کردند که دو فروند از آنها پدافندهای منطقه را مشغول و سه فروند دیگر راکت زدند و در نتیجه، پنج نقطه از جمله کارخانه سیمان این شهر و هنرستان مجاور آن مورد اصابت قرار گرفت

بر اثر حمله جنگندههای عراقی به مناطق کارگری و صنعتی شهر درود 20 تن غیرنظامی شهید و حدود 100 تن مجروح شدند.

ایران علیرغم عدم تمایل خود شرارتهای اخیر رژیم بعث در حمله به مناطق مسکونی و اقتصادی را پاسخ خواهد داد و کلیه مراکز اقتصادی و صنعتی عراق را هدف حملات موشکی، هواپیما و توپخانه قرار میدهد.
درخواست ایران ازمردم عراق درجنگ تحمیلی
ایران از مردم عراق درخواست نمودتابه منظور پیشگیری از صدمات احتمالی، اطراف مراکز اقتصادی و صنعتی تمام شهرهای عراق را تخلیه کنند.
تا هنگامی که عراق دست از شرارتهای خود برندارد این اتمام حجت به قوت خود باقی بوده و علیرغم اینکه حمله به شهرهای عراق برای ما تلخ است اما ما ناچاریم که جواب رژیم عراق را بدهیم. هدف ما مراکز صنعتی است اما این احتمال وجود دارد که برخی از گلولهها به مناطق مسکونی برخورد کنند.
خاطره ای از مدیروبلاگ نسیم اقلید دردفاع مقدس