بسم الله الرحمن الرحیم

مروری کوتاه برمکاتبات رزمندگان اسلام در دفاع مقدس:

متن نامه های رزمندگان بیشتر درمورد پند و اندرز و امر به معروف و نهی از منکر و وصیت و به طور کلی اعلام برائت از منافقان ومشرکان وصدامیان واعلام وفاداری به جبهه توحید وحق واستقامت در راه نجات میهن اسلامی از دست متجاوزان ودرنهایت از پای ننشستن تا کسب پیروزی بود.

***

ضمن تقدیراز آقای مهندس کاظم خیراندیش که نسبت به حفظ ونگهداری نامه هادرطول سه دهه از تاریخ دفاع مقدس اقدام نموده است ،مروری کوتاه به این نوع از مکاتبات خواهیم داشت.

تصویر رزمنده اسلام درحال نگارش نامه درجبهه های نبرد حق برباطل

نمونه ای از پاکت های مخصوص مکاتبات رزمندگان با خانواده های خود

«هر کس نامه یکتن سرباز را به خانواده اش برساند همچنان باشد که بنده ای آزادکرده است ودرثواب نبرد باآن سرباز شریک خواهدبود» پیامبراکرم(ص)

گیرنده:اقلید–خیابان آیت اله طالقانی کوچۀ شهیدفتاحی(فروتن قدیم)منزل قربانعلی خیراندیش- کاظم خیراندیش

فرستنده:آبادان صندوق پستی75/1000-داخلی60محمدتوکلی

پاسخ به نامه یک نوجوان یازده ساله از شهرستان اقلید دردفاع مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم

درهمان مقداری که وارد خاک عراق شدیدبرای دفاع ازاسلام ودفاع ازمملکت اسلامی ،باید مااین کار را به اتمام برسانیم،مادامیکه آنها بشرایط ماعمل نکردند جنگ ماباقی است. «امام خمینی»

بنام خدا

پسرعمۀ خوب ومهربان کاظم خیراندیش سلام علیکم:

بادرود فراوان به امام زمان(عجج)ونائب برحقش خمینی کبیروبه امید پیروزی کفرستیزان پیکارگر جبهۀ توحید علیه صدام جانی وبا تبریک سالگرد دهۀ فجربه شما امید است که حالت خوب و همواره درجهت بدست آوردن علم درس بخوانی اگراز حال داداش خود محمدورضابخواهی سلامتی برقراراست وآن هدیۀ خیلی بزرگ که واقعاًزحمت کشیده بودید بدستم رسید وخیلی خوشحال شدم خیلی ممنون داداش جان در ناهه ات نوشته بودی که

ای کاش جبهه بودم وبه طرف صدامیان 1000 گلوله به قلبشان می زدم،

رزمندگان این کار راخواهند کرد

واین را بدان که صدام دیگر مردنی است

وشما می توانی بجای این هزارگلوله

500تای آن رااز کتاب فارسی

و500تای دیگررااز کتاب زبان شماره گذاری کنی

وهرروز صبح به مدت 100روز

روزی 10 لغت به ذهن بسپاری

وهمین تیری است که به قلب صدام وآمریکا می نشیند

بلکه شماهم شلیکی هم کرده باشی ،

سلامت را به همسنگرانم رساندم

وآنها از شما می خواهند که درس بخوانید

سلام مرا خدمت پدرومادرت برسان التماس دعا داریم خدمت پدرومادرم –مهناز –مرضیه ،فاظمه ،هادی ،عوضدخت ودیگراقوام برسانید از قول حقیر دیگر مزاحم دَرسَت نمی شوم وشما را به خدای بزرگ می سپارم کسی که ترا فراموش نخواهدکرد محمد توکلی.

آبادان22بهمن

مورخه 22/11/1363

صفحه ی دوم:

بسمه تعالی

اینجانب دست وبازوی توانمند شماراکه دست خداوندمتعال بلای آن است می بوسم وبراین بوسه افتخارمیکنم «امام خمینی»

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت برادرخوب ومهربان وپسرعمۀعزیزم کاظم خیراندیش

سلام علیکم:

باسللام به امام زمان ونائب برحقش خمینی کبیر و درود وسلام برشهدای اسلام و به امید پیروزی رزمندگان اسلام(انشاءاله...)کاظم جان امیدوارم که حالت خوب وهمیشۀ اوقات درزندگی شاد وخرّم وبه یاد خداباشی،اگراز حال داداش خود محمد بخواهید الحمدلله سلامتی برقرار است وبه دعاگوئی ات مشغول،کاظم جان

نمی دانم این حقیقتی که دردلم است چگونه براین کاغذجاری سازم

ای کاش می شدقلبم راشکافت وآنچه رامی خواستم براین کاغذجاری سازم وعلناً بیان می کردم،

وآن این است که بیش از هر چیز که فکر می کنی درس بخوانی

وخوب درس خواندن راسرلوحۀ کارت قرار دهی

وامیدوارم که هیچگاه به درس نگوئی کاردارم،

وهمیشه به کار بگوئی که درس دارم ،

این جمله که درنامه ات نوشته بودی

که تاوقتی که درس است درپشت نیمکت هامی ایستم

ودرس می خوانم وبعد به جبهه می آیم

رافرموش نمی کنم

وامید است که به این شعارحقیقت بخشی وانشاءاله...

رزمندگان اسلام کربلا وقدس راآزاد خواهندکرد

وشاید این رابدانی که رزمندگان اسلام

با تمام مشکلات درسرمای کردستان

و سرمای خشک خوزستان

به نبرد مشغولند(وشماآنجامسکن دارید)

برای اینکه امت مسلمان ایران راحت وآسوده زندگی کنند وفرزندان آنها راحت درس بخوانند

وامید آیندۀاسلام باشند،

خوب سلام مرا به پدر ومادرت وپدر ومادرم واعضای خانواده برسان درضمن تلفنتان همم مبارک باشد،دیروزکه به اقلید تلفن زدم شمارۀ تلفنتان راپرسیدم وانشاءاله...درفرصت مناسب تلفن خواهم زد وکُداقلید هم «02728» است در پایان شعار «همیشگی خــــدایا خـــــدایا تاانقلاب مهدی خمینی رانگهدار» والسلام. پسردائی ات محمدتوکلی 01/10/1363 خرمشهر

ــــــــــــ

ـــــــــــ

ــــــ

ـــ